Hvordan man starter en rengøring forretning på en Shoestring Budget

Copyright 2006 Janitorial butikken

Uanset hvor du bor, er der altid brug for rengøring. Livet er jo rodet! Kommercielle bygninger af alle typer og størrelser skal rengøres dagligt, ugentlige, månedlige eller et sted derimellem. Ved at tilbyde kommerciel rengøring tjenester du kan opfylde et behov i dit community og kan opbygge en profitabel rengøring forretning på samme tid. Ved at tage de rigtige skridt i begyndelsen, kan du starte din rengøring virksomhed med meget lav startomkostninger, og i modsætning til mange små virksomheder, kan du faktisk klart en fortjeneste i din første driftsår!

Hvad er fordelene ved at starte en rengøring virksomhed i stedet for eje og drive en anden type virksomhed?

* En succesfuld rengøring forretning kan nemt startes af én person, der gør alt fra fakturering til markedsføring til de faktiske rengøring. Du kan starte virksomhed deltid og holde et fuldtidsjob, indtil virksomheden vokser og kan understøtte din livsstil.

* Du vil leverer rengøring på klientens bygning, så mere end sandsynligt, klienter vil aldrig gå til din “hjemsted”. Derfor kan du nemt køre en kommerciel rengøring forretning ud af dit hjem. Et ekstra værelse eller garage kan holde din forsyninger og udstyr, og du kan bruge en ekstra soveværelse eller lille hjørne af ethvert rum til at gøre dine papirer. Arbejde ud af dit hjem sparer udgifterne til leasing eller eje en bygning og kan du afskrive en del af dit hjem realkreditlån og hjælpeprogrammer som firmaudgifter.

* Du kan starte en rengøring forretning med kun en lille investering i forsyninger og udstyr. Som din virksomhed vokser og kan du tilbyde flere tjenester såsom tæppe rengøring eller stripping gulve, kan du købe eller lease udstyr.

* Hvornår lige er startet ud du vil sandsynligvis gøre de fleste, hvis ikke alle, af arbejdet selv. Hvis du har brug for medarbejdere kan du arbejde med en midlertidig vikarbureau og undgå de udfordrende opgaver af lønningslisten og betale beskæftigelse skatter, social sikring, arbejdsløshed og worker’s kompensation.

* En rengøring forretning kan starte ud som en enkeltmandsvirksomhed, som er den nemmeste og billigste måde at oprette en forretningsenhed. Som virksomheden vokser kan du overveje at ændre strukturen til en corporation eller begrænset ansvar corporation, som kan kræve en advokat og en investering af flere hundrede dollars.

Hvilke skridt er nødvendige for, at ikke kun starte en rengøring forretning, men for at sikre, at det er en succesfuld rengøring forretning?

* Begynde ved at skrive en forretningsplan. Dette behøver ikke at være et langt dokument, men en tre – til fem siders dokument, som du forberede sig på at hjælpe dig med at fokusere og beslutte de grundlæggende parametre for din rengøring forretning. Medtag følgende i din forretningsplan: firmanavn, beliggenhed, geografisk område du vil tjene, konkurrence, virksomhedsstrukturen, marketing plan, regnskabsprocedurer og en likviditet regneark. Husk, at en forretningsplan er at hjælpe dig i fokus – det er ikke et hårdt og hurtigt dokument, der beskriver den daglige drift af hvordan du vil køre din rengøring forretning.

* Efter at have besluttet på et firmanavn og erhvervsstruktur, er det vigtigt at træffe beslutning om en bestemt “niche” for din rengøring forretning. Vil du rense små kontorbygninger, store kontorbygninger, medicinske klinikker, banker, ny byggeri eller regering bygninger? Det er meget lettere at starte med en bestemt niche og fokusere din marketingindsats på en udvalgt gruppe, snarere end sprede dig selv for tynd.

* Når du bare starter din rengøring forretning kan du nemt betjene på en shoestring markedsføringsbudget. Undgå de dyre og ofte ineffektive avis og radio annoncer. Markedsføre din rengøring gennem netværk (især gennem din lokale afdeling), koldt opkald (i person og pr. telefon), taler med ejendomsadministratorer, og ser for nye bygninger går op i dit område.

* Når du beslutter dig at starte en rengøring forretning, udvikle et forhold med en janitorial forsyninger distributør. Selv om det kan synes som at købe forsyninger gennem en distributør er dyrere end at købe gennem en “big box butik”, der er mange fordele i at arbejde med en distributør.

En distributør kan lære dig hvordan du bruger forsyninger og udstyr korrekt, hvilket vil spare din rengøring virksomhed tid og penge. En distributør har kendskab til nye produkter og kan lade dig vide, hvornår et billigere produkt virker lige så godt som en dyrere vare. Gennem en distributør vil du kunne købe koncentreret og mere effektiv rengøring kemikalier. Vel vidende hvad kemikalier til anvendelse og hvordan man bruger dem kan direkte påvirke din bundlinje. Dette er råd du kan få fra en big box butik! Og udover at give rådgivning og uddannelse, janitorial forsyninger distributør kan have kundeemner og henvisninger, der kan føre til rentable rengøring konti.

* En anden vigtig person at finde rigtige fra starten af virksomheden rengøring er en revisor. En god revisor gør meget mere for at finde ud af din skat i slutningen af året. Han eller hun vil give finansiel rådgivning og vejledning i hele året, og hjælpe dig med at vigtige finansielle beslutninger såsom når at købe eller leje et stykke udstyr, eller om du skal leje kontorlokaler. Dette vil bidrage til at spare dig penge.

Hårdt arbejde, engagement og opmærksomhed for detaljer vil holde din rengøring forretning i gang. At tage sig tid til at lægge planer for virksomheden rengøring vil bidrage til at sikre, at din rengøring forretning vellykket!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *